torsdag 28 februari 2013

Avsky

Igår kände jag nästan en genuin avsky för en annan människa. Det är ju inte bra. Dessutom är det någon som jag inte ens känner.

Såhär. Jag står på ett pass av Cross Training, en form av träning där man går igenom hela kroppen med vikter, upphopp, rusher osv. Efter ett helvetes massa lyft som gör mina muskler skakiga så avslutas timmen med en session av fem armhävningar, tio sit ups och femton knäböj, fem armhävningar, tio sit ups och femton knäböj, om och om igen - i tio minuter - så fort man kan. Mitt i det här när jag är crimson och i dimman kommer instruktören fram och hetsar. Jag hör inte ett ord hon säger utan bara glor, och sen kände jag ett rent förakt.

Förstår att det är hennes jobb och jag är ju tacksam för det. Hon gör det bra. Men där och då. Oj, oj, oj. 

Inga kommentarer: