onsdag 30 januari 2013

Memorera text

Något har hänt med mig - jag har blivit en ubermench!

Träffade härliga människor igår kväll och satt och pratade lite längre än vad jag tänkt. Detta resulterade i att jag inte lade tid på att plugga in någon annan text, som jag först tänkt, inför dagens provfilmning. Kanske kan verka nonchalant men jag hade en text som jag var nöjd med så det var ok.

Men på väg till provfilmningen så började jag tänka annorlunda och blev sugen på att framföra en text av Eva Brise, ur Huset som Rut glömde, som jag tycker är ganska rolig. Hade med den i väskan men absolut inte inlärd. 

På plats fick jag vänta 10 minuter på tjejen som var inne före och då tar jag det modiga beslutet att byta text. Sagt och gjort, läser igenom Brisetexten, och den sätter sig på en gång!

Väl inne på provfilmningen så levererar jag som aldrig förr och texten var mitt minsta problem. 

Ubermench kanske är att ta i, men jag är mäkta glad över att ha en välabsorberande hjärna. 

Inga kommentarer: