torsdag 17 januari 2013

Before Sunrise, Before Sunset, Before Midnight

Har precis tittat färdigt på Before Sunset (2004) och det är en sån fin film att jag blir alldeles tagen. Inget direkt händer samtidigt som det är allt. Pratig, enkel, romantisk och ett underbart slut på en underbar historia. På Sundance den 20 januari så visas film nummer tre om Celine  och Jessies romantiska vandringar, Before Midnight.

Jag såg Before Sunrise (1995) när den kom och tyckte den då var sådär, men vad visste jag om livet och kärleken då? Såg den mest för att Ethan Hawke var i den och att jag vid tillfället hade en liten crush på honom efter Reality Bites (1994) som var en av mina favoritfilmer. Kommer ihåg att jag blev lite störd på Before Sunrise för jag tyckte att Julie Delpy var ful och inte borde få hooka med världens hetaste Hawke.

Boy, was I wrong, hon är ju supersnygg!

Man får ha i åtanke att jag vid den här tiden tyckte att Pamela Anderson var en babe. Jag är glad att mina tjejpreferenser har förändrats, känns som att jag är bra mycket vettigare nu för tiden. 

Inga kommentarer: