onsdag 18 januari 2012

Min vecka med Marilyn

Var och såg på My week with Marilyn igår på dagtid. Det var rätt mycket folk och mest verkade det vara pensisar och jag måste säga att de lät ganska mycket. Alla klagar på kidsen på biografer som inte kan hålla tyst. Här var det verkligen pensionärerna som inte kunde hålla igen. Jag och Nat skrattade åt tumultet som snart la sig.

Filmen då? Jodå, trevlig, lättsam, underhållande. Michelle Williams klarar sig bra, hon är ju inte ens i närheten av att lysa som MM, men vem är? Tycker i och för sig att Sienna Miller har en fin utstrålning liksom Julia Roberts, men de är inte picture perfect.

Undrar dock hur sanningsenlig författaren till boken som filmen är baserad på, Colin Clark, är. Det känns som om det kan vara lite hittepå alltihopa, men å andra sidan så är väl de flesta bra historier något vinklade. Tyvärr. Men det finns inget som återskapas eller skapas från grunden, som är opåverkat av personen/personerna bakom.

Inspirerade av filmen så ska nu jag och Natalie ha en Marilynkväll nästa vecka. Det ska bli himla trevligt. Jag har ju ett gäng filmer här som jag inte sett på ett tag. Marilyn rules!

Inga kommentarer: