torsdag 19 januari 2012

I talk out load like you're still around

Gud. Jag tror jag håller på att bli tokig!

Inser att jag har börjat prata för mig själv när jag går runt hemma. Ofta på engelska. Ser dock en fördel med det och det är att jag upprätthåller mitt språk och min accent, det är viktigt att alltid hålla instrumenten vid liv. Nackdelen är ju att det är lite koko men det är väl ok om jag håller mig innanför mina fyra väggar. Om jag släpper ut min tokighet på gatan så är jag värre därhän.

Då är det nog dags att snart uppsöka någon, något men det finns tydligen inte så mycket hjälp att få därute. Beckomberga är nedlagt, folk som hör röster (kill kill!) blir hemskickade från sina doktorer och lemlästar i värsta fall sin familj.

Kanske semester. Har tänkt på det. Tanken slår mig ganska ofta. Men är det att fly eller är havet och solen genuint bra? Jag har 2.5 timmar att ta ett vettigt beslut. What to do?

Fortsätter prata med mig själv. Kanske musik är svaret? Känns mer legitimt att sjunga för sig själv. Bättre så. Jag kör snål-Spotify. Underbart!

Inga kommentarer: