torsdag 12 augusti 2010

Fästingar

Det har varit väldigt mycket prat om fästingar för mig den senaste tiden eftersom jag spenderat den i fästingland. Tydligen sitter de små rackarna på grässtrån och väntar på att någon ska gå förbi. Sen letar de sig upp till någon varm, gosig plats där de kan hugga in och börja suga blod. Nasty bastards.

Jag har endast hittat en och den satt på ryggen. Det gör mig lite orolig för det känns som om det borde finnas fler och då har jag bara inte hittat dem. Bara tanken på att jag kan ha någon gör mig illamående.

Varje kväll så har det krypigt över hela kroppen på mig och nojjig har jag letat, letat och letat, men i de flesta fall alltså utan resultat. Någon på plats kom hem med 16 stycken nån kväll. Hade det varit jag så hade jag dött.

De är så sjuuukt äckliga.

Inga kommentarer: