söndag 11 mars 2012

Gårdagens detaljplan

Igår var en något underlig dag. Jag blev väckt efter 4 eller 5 timmars sömn och meddragen på en resa in till city. Hamnade efter viss förvirring på en hotellfrukost och satt där länge och väl och proppade munnen full. Vandrade sen planlöst runt på stan med en liter coca-cola innan det blev bio och En gång i Phuket sågs. Någorlunda nöjd med filmupplevelsen så fick jag tips om en sanslös affär i Hötorgets underground och efter hyllvis med hyllningar och upptäcksfärder så skyndade jag mig hem med en halv Pekinganka i min ägo. Kunde inte motstå. 140 kr för halv anka, 20 pannkaker, sås och grönsaker.

Hemma åt jag anka och tittade på när Sverige odramatisk skidade till sig en 5 plats i damernas stafett. När allt var avgjort var det hög tid för mig att fixa mig lite så det gjordes och sen kom Naida, Bianca och Navid och vi alla drack vin och skvallrade runt mitt matbord. Väldigt trevligt.

Åkte på födelsedagsfest i stooor sekelskifteslägenhet vid Nalen. Dock fult innetak och golv i hall och liknande, tydligen hyresrätt för 17 000 kr/månaden. Där var massa folk och goda spenatpiroger som fick fylla buken när det började bli yrt i huvudet.

Var där länge och väl men till slut så fick singeltjejerna för sig att gå och sprang förbi Kåken innan Berns blev slutstation. Och väl där så gör jag en ganska direkt en snygg höger/vänster och tar en taxi hem. På ett fint sätt.

Jag förstår inte den här grejen med att dra hem så fort jag får chansen, fast å andra sidan så är jag inte missnöjd. Känns bra. Klokt. Långt ifrån desperat. Det blir ju inga barn gjorda men å andra sidan så är den här planeten ändå överbefolkad.

Inga kommentarer: