torsdag 16 februari 2012

Innebandy

Var och köpte en innebandyklubba idag eftersom jag ska börja spela. Jättekul ska det bli!

Innebandy har varit en av mina förälskelser i livet och det ska bli fint att återses. Hoppas bara inte det blir spel mot små mål, för det är väl mycket mer trist, men det blir det troligtvis för ingen vill vara målvakt.

Vilket fall var det svårt med val av klubba. Jag var en stund förvirrad och visste inte ens om jag är en leftie eller rightie. Båda kändes liksom bra. Sen kändes klubban också väldigt kort men jag förmodar att det är meningen att man ska stå dubbelvikt. Eller ja, snarare springa då.

Vissa klubbor var lite krokiga i skaften, verkar vara the new shit, andra var gjorda i lättviktsmaterial. En uppsjö av olika faktorer att ta hänsyn till.

Till slut gick jag bara på utseende. Den snyggaste klubban fick följa med hem.

Inga kommentarer: