söndag 7 mars 2010

Brink - en vinnare

Årets Vasalopp vanns av Jörgen Brink och det är väl roligt även om jag kan tycka att loppet är mer av ett jippo än en spännande tävling. Det kanske är taskigt att tycka så men över åren så har det alltid fokuserats mer på blåbären och blåbärssoppa än på det seriösa i det hela. Som en småputtrigt mysigt carneval som sker någonstans i Sverige.

Själv är jag sugen på att åka, tyvärr kommer jag alltid på det försent. En vecka innan start är det nog väldigt svårt att anmäla sig och även om jag lyckats med den bedriften så är jag förståndig nog att inse att mina superhjältekrafter inte hade räckt hela vägen till Mora. Tyvärr.

Däremot så hägrar ju även Stockholms Maraton och det kanske inte är omöjligt om jag börjar träna NU. Men, det är snö ute och jag har inga bra joggingskor. Måste ta tag i det först...

Jörgen Brink, som alltid förknippas med väggen, har efter sju år bevisat att han är en vinnare. Det tycker jag är fint. Nu hoppas jag att han fortsätter träna på att skjuta ner små prickar så att vi får se honom överst på pallen även i skidskytte.

Ingenting är omöjligt.

Inga kommentarer: