måndag 15 mars 2010

Bebis anno 2010

Fyra av mina nära vänner är gravida och ska förlösas i år. Fyra stycken!

Om jag ska falla för grupptrycket och producera avkomma i år så får det bli snabba ryck eftersom leveranstiden är runt 9 månader.

Det finns ju såklart massor av fördelar med att få barn samtidigt som sina vänner, man går igenom liknande saker, man kan hänga med varandra och snacka blöjor när alla ens andra vänner tycker man är urtrist und so weiter.

Men det känns lite stressigt så alternativet är att vänta tills nästa runda och hoppas på tåget då. Det tar väl en sisådär 2-3 år skulle jag tro. Då kanske det är mer lagom.

3 kommentarer:

Katten sa...

Varför skulle man vilja prata om blöjor?? Inte fan pratar jag om toavanor och bajs nu med mina vänner men du menar att det kommer att ändras??

FinaTina sa...

Ja, det är ju vedertaget att alla som får barn snackar bajs.

Johanna sa...

Aha.. då kommer inte jag att hänga med dig när du själv skaffar barn och jag lovar att det inte blir BAJSPRAT från min sida. Hoppas du vågar hånga med mig ändå och testa, trots din övertygelse.