lördag 16 juli 2011

Mina brillor



Var ute en sväng på Ljunggrens och Berns igår och det har ALDRIG kommit fram så många killar och gett mig komplimanger som igår.

Saken är att efter ett oväntat men väldigt glatt telefonsamtal så gick jag hem, tog ut linserna och la mig i fosterställning i soffan redo för en film. Då hörde Elina av sig och ville att jag skulle komma ut. Orkade inte egentligen, klockan var väl 23 eller nåt, men med argumentet att det är ju ändå sommar väckte jag liv i den gamla damen. Däremot orkade jag inte piffa så jag hoppade i ett par slitna jeans och tog på mig glasögonen.

Men oh my God vilken succé det blev! Kanske 10 snubbar kom fram och pratade om att jag var så himla het och hade snidiga brillor. En Tom Ford-älskande amerikan bjöd till och med in mig på grillfest i dag. Han bor tydligen på Stureplan och köper köttet på NK. (Wow!)

Men eftersom jag varken gillar snubbar eller amerikaner per se så blir det inget med det. Intressant däremot vad ett neddressat alternativ och ett par glasögon kan göra. (Sen måste man ha i åtanke att det är sommar och då är folk alltid mer öppna (och kåta), kan också ha att göra att alla dryga Stockholmssnubbar är på semester, vad vet jag?)

Inga kommentarer: