torsdag 10 februari 2011

Lennart my love

Satt i möte och pillade på min ring från Tradera. Tar av mig den och upptäcker att det står Lennart ingraverad i den. Försträckt lägger jag ner den på bordet och tusen tankar far genom mitt huvud och framför allt undrar jag hur jag kan ha missat den lilla detaljen.

Avslutar mötet och inser att jag glömde kvar ringen i rummet. Går tillbaka och letar men den är borta och lika bra är väl det, tänker jag. Ser sen att ett mail har skickats ut till hela kontoret om att en ring som det står Lennart i är upphittad och går att återfå i repan.

Skamsen går jag dit och undviker att förklara vem Lennart är, för saken är ju att jag faktiskt inte vet.

Hela händelsen var verkligen obehaglig. Någon som troligtvis älskade Lennart bar den ringen före mig. Var är dem nu? Vad hände med Lennart?

Aldrig mer att jag bär den ringen. Ännu ett onödigt inköp från Tradera. Jag måste verkligen sluta.

Inga kommentarer: