måndag 19 juli 2010

Skitfilmer

Har sett två urusla filmer i helgen. Det var Killers (Robert Luketic 2010) och The Bounty Hunter (Andy Tennant 2010). Sån skitsmörja ärligt talat.

Den senare av dem snäppet bättre på vissa plan men den där typen Gerard Butler som spelar den manliga huvudrollen får mig att vilja kräkas. Ocharmigare person på film har sällan skådats och jag mår fysiskt dåligt av hans agerande.

Det jag inte förstår är att detta är en film med pengar. Det är inte en lågbudgetproduktion. Med så många människor inblandade, med en Jennifer Aniston som borde tänka på sin karriär, hur faan kunde det gå så illa? Är det ingen som har upptäckt problemen i manusstadiet? Vem godkände Butler? Förstår de inte att de har gjort en mansgrisfilm om en psykiskt misshandlad och kuvad kvinna? Och kallar det för komedi?

Angående Killers så har jag även stora problem med den men de är av en annan art. Den är först och främst rätt och slätt korkad. Helt idiotisk men halvt förpackad i ett turkostblått rivieranskimmer som förlåter en del. Katherine Heigl tappar mer och mer kläder på vägen och spelar en Monroe-copy cat med IQ badboll som ändå på något sätt lyckas vara framgångsrik på jobbet. Jag blir så trött!

Och som grädde på moset har Kutcher själv producerat filmen, precis som han gjorde med bulkmedlet Spread (David Mackenzie 2009), en vedervärdig historia där Kutcher spelar manlig gigolo. I Killers spelar han än en gång "den kvinnliga drömmannen" och springer runt och spänner sexpacket. Jag börjar ana Chuck Norris-mentalitet i killen.

Och det, mina vänner, är fucking far from attraktivt!

Inga kommentarer: