söndag 11 juli 2010

Aldrig mer buffé.

Jag har bestämt mig för att aldrig mer äta buffé. Undrar om jag menar det på riktigt? Jo... jag gör nog det. Saken är att oftast blir jag besviken, för mätt och sur och det är inte så jag vill känna efter en måltid.

Besviken blir jag för att maten är lagad med frånvaron av kärlek; kvantitet före kvalité.

För mätt eftersom jag tycker om att äta och vill gärna smaka på allt och, kanske pinsamt nog, för att få mina pengar värda mer.

Sur blir jag som en summa av det andra.

Så ingen mer buffé! Inte ens en ljuvlig, förskräcklig asiatisk sådan med friterad teriyaki lax. Satan i gatan vad gott det kan vara. Speciellt the day after. Men icke! Jag ska hålla mig därifrån, hålla mig i skinnet så länge jag kommer ihåg mitt eget löfte. Om jag glömmer så får jag leva med konsekvenserna. Oh well.

Inga kommentarer: