fredag 10 juni 2011

Hellre nakenchock än tomma ord


Nakenbild som chockar USA. Personligen tycker jag den är snygg. Undrar om bröstpiercingen är äkta? Tycker det är så oerhört oattraktivt och läskigt. Oh well, allt för konsten.

Evil shall with evil be expelled.

David Fincher är en jätteintressant regissör och hans förra film, The Social Network, är hantverksmässigt komplett (dock inte ur ett feministiskt perspektiv). Det ska bli väldigt roligt att se hans tolkning av Milleniummanuset, jag har en del förväntningar och krav. Vill att det ska bli en grym film som känns, finns och kommunicerar.

Böckerna är underhållande och jag måste erkänna att jag inte sett de svenska filmerna ännu, tror att de är skämmiga. (Elakt av mig. Måste sluta vara så dassig mot svensk film, Sebbe och De ofrivilliga är bra...)

Men det är jättekul att det går bra för svensk film ute i vida världen. Väldigt roligt!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

David Fincher...

FinaTina sa...

Såklart! Tack tack!