måndag 9 maj 2011

Larger than life

Ola Lindholm har som bekant blivit anklagad för kokainbruk, man fann spår av bensoylekgonin i hans urin, ett ämne som är en nedbrytningsprodukt efter just kokain.

Han hävdar själv att han är oskyldig, och det vet ju ingen annan än han själv, men bevisen pekar på motsatsen. Dessutom känns försvarstalet han lagt ut på en blogg väldigt kokainaktigt, dvs någon som har en något förstorad självbild.

(Detta kan ju å andra sidan bero på vanlig kändishybris.)

Detta kommer alltså från en tidning som har misshandlat mig med grovt övervåld bara en vecka tidigare. Dessutom Sofia, så har jag ägnat varje dag de senaste 10 åren åt att hjälpa och stärka barn och barns rättigheter på olika sätt. Så vad det gäller att hjälpa andra så spelar vi inte i samma division.


Lindholm har säkerligen gjort mycket för barn men att har skett varje dag och att han på något vis skulle vara bättre än den här Sofia är både barnsligt och drygt. Jag tycker det doftar elitism.

I det polisförhör som hölls i fredags ­erkände nämligen förhörande p­olis att det låg till på detta sätt. Jag önskar den polis som gjort ­detta en trevlig Thailands-semester med familjen i sommar. Eller sålde du ut mig för en sketen ­Finlands-kryssning?


Paranoid någon?

Det var visst någon tidning som skrev att min karriär kan vara över. Jag förstår inte riktigt det. Jag har aldrig varit intresserad av att göra karriär. Mitt fokus, som de som känner mig vet, ligger ­någon helt annan stans.


Oh ja, fokus ligger på att frälsa världen. En ny Messias. Oavsett om Lindholm är skyldig eller inte så riskerar han otroligt mycket och jag förstår att det här måste vara extremt jobbigt för honom. The life as he know it håller på att raseras totalt och så också karriären.

Men kokain kan man bli förlåten för, det är liksom inte hela världen, men då gäller det att man är en människa som erkänner sina fel och brister och som inte tror på mediabilden av sig själv. Däremot kommer han nog aldrig tillbaka till sin status som Sveriges barnprogramledare nummer 1.

Inga kommentarer: