torsdag 5 maj 2011

Babylon

Ska träffa upp Elin ikväll och ska mötas på Babylon vid Björns trädgård. Är det för mycket folk där får vi nog dra oss vidare till Ljunggrens även om det är ett tråkigt alternativ. Tycker att de "folkliga" ställerna på Söder, såsom just Ljunggrens och Imperiet, är väldigt väldigt tråkiga. Funkar att vara där och Spicy Tunan ÄR fantastisk men jag tror att det är den likriktade inredningen och det något svenniga klientelet som får mig att tvivla.

Babylon däremot har jag bara varit på en gång och då var det ett ställe mer i min smak. Har försökt att gå dit fler gånger men då har mina sällskap tyckt det vart för mycket folk och jag är inte komplicerad så jag hänger på någon annanstans.

För det är sällskapet som är viktigast i slutändan, inte hur snyggt folket är i lokalen.

... fast det är ju trevligt att känna sig hemma. (I can only live with the pretty people.)

Inga kommentarer: