tisdag 26 januari 2010

Söndag hela veckan

I princip så är jag inte mycket för tv-tittande, framför allt inte på dagtid, det känns hämmande. Men idag vill jag göra ett undantag, jag är pyttelite bakis från Guldbaggegalan igår, jag är nyopererad och lite konstig i huvudet efter smärtstillande och vill flika in en helgdag här och nu. Det måste väl vara okey?

På något sätt ska jag även försöka visualisera hit en Pad Thai men det må vara svårare än att slå på tvn så jag börjar med det och ser om några samtal kan underlätta mitt mål att fylla min hungrande mage med ljuvliga thailändska smaker. En röd curry hade också vart fin.

Det tråkiga är att sist vi hämtade mat på Thai House Wok på Folkis, som har underbar mat, så fanns det ett jättelångt, svart hår i Pad Thaien. Stämningen sjönk till botten och jag vet inte om den någonsin kommer att stiga till ytan igen. Jag måste hitta en ny Thai helt enkelt.

Men nu förhoppningsvis något glädjande på TV. Skidskytte, Project Runway, Inside Actors Studio eller Kobra vore att föredra men i detta läget så tror jag även LA Inc. kommer funka. Kanske...

Inga kommentarer: