fredag 13 november 2009

Restylane


Har Kidman gjort något med sina läppar? Eh... ja.

Fast vet ni, jag tycker det är helt okey. Både Restylane (icke-animalisk hyaluronsyra) och botox (nervgift) tycker jag någonstans är okey även om de flesta ser ut som miffon när de använt.

Att däremot skära i en frisk kropp och lägga in onaturligt material i kroppen för att få större tuttar är både osmakligt och en hån mot all slags jämställdhet i världen.

"Jag ville känna mig mer som en kvinna". Vem är det som bestämmer att kvinnor ska ha stora bröst? Samhället. Vem består samhället av? Oss.

Kan inte vi då bestämma att det är kvinnligt med små bröst eller inga alls? Jo, om vi är tillräckligt många.

Simpel as that.

Jag är glad att det svänger bort från fula siliconbröst och ett mer naturligt ideal skådar dagens ljus. Länge leve subjektiviteten, länge leve jämställdheten!

Inga kommentarer: