söndag 1 november 2009

Nipslip/I'm caught in a trap

Efter en halvtimmes snoozande klättrar jag någorlunda pigg ner från sängen och går ut i köket. En sekunder, två sekunder, tre sekund...
- Ahhhh!!
Det befinner sig en man precis utanför mitt fönster! Och där står jag au naturell.

Fasaden slipas på mitt hus och jag fången. Kan inte vara någonstans utan att bli sedd. Ner med persiennerna och kura i soffan. Min fristad är belägen.


Hacka och låter gör de gärna på morgonkvisten, varför inte liksom? Sjusovarna får sig en omgång. Nu är det smyga som gäller och fort på med kläder, inget mer vill jag bjuda på. De får nog se mycket, killarna (och tjejerna?) på ställningarna vare sig de vill det eller inte.

Det här kommer hålla på ett tag. Fasaderna ska slipas, taket ska läggas om, elstigarna ska bytas och balkonger byggas. Mitt privatliv kan jag räkna med att få tillbaka framåt vårkanten. Det är bara att gilla läget.

Inga kommentarer: