torsdag 9 juli 2009

Det är ni som e dom konstiga det är jag som e normal

Om jag hade knuffat in någon i en dörr så den här personen var tvungen att åka till sjukhuset och sy 3 stygn i pannan och leva med ett ärr i ansiktet för resten av livet, då hade jag varit så ångerfull så jag självklart hade betalt sjukhusräkningen. Utan problem. Speciellt om jag lovat. Inte jiddrat om att jag betalat taxi för 250 kr fram och tillbaka plus köpt plåster för 80 kr.

Fast det kanske bara är jag.

Man kan vara ekonomisk, man kan vara snål och det tredje stadiet är väl då idiotisk kan jag tänka mig.

En liten tanke, en liten parantes. Vi är alla olika.

Pengarna är inte det viktiga. Det är tanken som räknas.

Fast lever man i sin egna värld så kanske man rättfärdigar även sina dummast beslut. Då är det svårt att kommunicera.

Inga kommentarer: